Vanliga frågor  •  Sök  •  Medlemslista  •  Användargrupper   •  Bli medlem  •  Profil  •  Logga in för att läsa dina meddelanden  •  Logga in
 Presentation Nästa ämne
Föregående ämne
Skapa nytt ämneSvara på ämnet
Författare Meddelande
Ejje
F&F fan

Registreringsdatum: 07 maj 2008

InläggPostat: tor 5 jun 2008 15:16 Svara med citatTill överst på sidan

Heter Erik Wolf. Bor i Linköping där jag också går i gymnasiet i Hotell och restaurang linjen. På fritiden är jag med vänner och lyssnar mycket på musik eller spelar fotboll.

Börja intressera mig för F & F när 100 höjdare sändes i början.
Användarens profilSkicka personligt meddelande
letoby

Registreringsdatum: 12 juni 2008

InläggPostat: tor 12 jun 2008 15:31 Svara med citatTill överst på sidan

Letoby heter jag och har mycket att tillägga för den som vill lyssna.. oftast är det inte det.. så jag startade igång en blogg istället.. där kan jag gapa och skrika hur mycket jag vill..

Vad det är för skit jag skriver om: Hittils har det varit en skön mix av homoerotik, överviktiga människor i trikåer och så självklart aktualiteter ifrån fotbolls em.. där har ni bredden, det kanske inte alltid är en helt bekväm upplevelse, kan ibland nästan gränsa till det farliga.. det blir roligast så.. som att sitta i soffan med sina blivande svärföräldrar och släppa en brakskit... inte helt avslappnat efteråt.. men man vet att en dag, då kommer jag kunna skratta åt det.. förmodligen.

Annars känns det helt soft att vara 25 år gammal och inte veta vart livet ska ta en.. supersoft som filip sa i något avsnitt..

Förresten är det bara jag som har svårt att skilja dom där åt, en fulvariant av björn å benny... aja så länge jag kan skilja filip ifrån benny då antar jag att jag är en fullgod medlem i det här forumet..

Senast ändrad av letoby den mån 17 nov 2008 01:29, ändrad totalt 2 gånger
Herr Pigall

Registreringsdatum: 22 juni 2008

InläggPostat: sön 22 jun 2008 19:18 Svara med citatTill överst på sidan

Jahapp, min tur då. Herr Pigall kan vi kalla mig, verkar tillhöra seniorerna på den här sidan då jag snart är *host* 30 *host*.

Upptäckte F&F i samband med "ursäkta röran vi bygger om" (älskade förnedringen av Emma i SM i nazi-referens!) och har följt allt slaviskt sedan dess förutom "Myggan" som verkligen inte tilltalar mig det minsta.

När jag blir stor skall jag bli enväldig diktator i någon liten sömnig bananrepublik och göra Fredrik till kulturminister och Filip till nöjesminister samt tvinga befolkningen att göra goda kokosmjölksdrinkar till mig och fläkta mig med palmblad medans jag ligger och jäser på den vita sandstranden.

Någon som undrar något om mig så är det bara att fråga. Nä trodde väl inte det heller.. Smile

F&F fan

Registreringsdatum: 14 maj 2008

InläggPostat: mån 23 jun 2008 15:31 Svara med citatTill överst på sidan

Hej!
Liten 'pojke' på 22 bast som bor i södra delarna av sverige. Jobbar för närvarande men har sökt högskola till hösten.

Upptäckte dessa båda herrarna ganska sent faktiskt, 100 höjdare S04. Då jag inte äger någon kanal5 så är man tvungen att ladda ner programmen för att se dem, så det blev en massnedladdning av allt deras material och nu är jag väl fast kan man väl säga.

:-]
käll
Stort F&F fan

Registreringsdatum: 04 februari 2008

InläggPostat: tor 31 jul 2008 01:01 Svara med citatTill överst på sidan

Nu ska jag presentera mig. Bättre sent än aldrig antar jag.
Mikael Käll heter jag då, 18 år gammal bosatt i Lilla Edet några mil utanför Göteborg.
Kan ju börja med att berätta hur jag fastnade för fredrik och filip.
Jag har alltid sett på deras tvpogram när dom gick på tv. började med ursäkta röran och high chaparall som jag följde när det gick på tv. Men jag hade ännu inte riktigt fattat deras humor och hur genialiska dom var, man såg ju mest för att kolla hur kändisarna var.
Min maniska besatthet eller hur man ska uttrycka det var när jag såg att hela grattis världen säsongen hade kommit på en torrentsida jag var medlem på.
Jag laddade ner det och såg alla 10 avsnitt i rad. detta var på en vardag så jag skolkade dagen efter pågrund av sömnbrist.
Efter den natten så fyllde jag min 250 gig externa hårdiska med alla tvpogram duon har gjort. Grattis världen, ursäkta röran.high chaparall( beställde dom 2 första säsongerna på dvd för att ha kommentatorspåren)har övriga avsnitt med,100 höjdare s1-6, BTP, Ett herrans liv s1-2,Myggan s1-2. och lite annat där dom syns och hörs.
Så sen ungefär 15 års ålder har dom varit husgudar i mitt hem. en tron dom förövrigt delar med In Flames, Soilwork och dark tranqiliuty.
Och alla utom F&F har jag sett live, ifs pratat med Filip men det räknas inte.
Jag märkte att jag va lite besatt när jag rakade av mig håret på fyllan bara för dagen innan jag sett grattis världen när dom var i japan.
Och första gången och hittills enda gången jag hamnade i fyllecell så tänkte jag att detta borde jag göra igen då har jag varit i fyllecell lika många gånger som Fredrik.
Och jag diggar det här forumet eftersom jag spelar fotboll och hänger oftast med väldigt typiska manliga steriotyper där det är humornivån är ungefär "du har röda skor, e du bög eller?" inget fel på den men kanske inte alltid så stimulerande.
Filip och fredrik är nog också dom ända "idolerna?" som jag har fastnad för utan att nån kompis pushat och visat. Jag har nog bara 1 kompis som tycker om dom lite.

Ska börja till hösten börja mitt tredje år på samhällsprogrammet inrikting journalistik efter detta vet jag inte vad som händer.
Användarens profilSkicka personligt meddelandeMSN Messenger
Viktor
F&F fan

Registreringsdatum: 08 maj 2008

InläggPostat: tor 31 jul 2008 23:47 Svara med citatTill överst på sidan

käll skrev:
Nu ska jag presentera mig. Bättre sent än aldrig antar jag.
Mikael Käll heter jag då, 18 år gammal bosatt i Lilla Edet några mil utanför Göteborg....

Ahh, lilla Edet

"Det här är Edet man, lilla Edet represent, ja vi knäcker dig lätt, öhh..."
Dina polare? Wink
käll
Stort F&F fan

Registreringsdatum: 04 februari 2008

InläggPostat: fre 1 aug 2008 16:28 Svara med citatTill överst på sidan

Citat:
"Det här är Edet man, lilla Edet represent, ja vi knäcker dig lätt, öhh..."
Dina polare? Wink

haha världskänd låt snart xD nä som tur är så hänger jag inte i hiphopkretsarna Very Happy[/code]
Användarens profilSkicka personligt meddelandeMSN Messenger
carrionrockr

Registreringsdatum: 24 september 2008

InläggPostat: tor 25 sep 2008 23:03 Svara med citatTill överst på sidan

angelica heter jag och har faktiskt just upptäckt den här sidan!
19 år från göteborg. gick i våras ur gymnasiet där jag läste film.

jag minns det som igår när jag såg f&f för första gången. i high chaparall. 14 år var jag och jag blev genast upp över öronen kär i fredrik! men den fjortis-crushen är över nu... typ.
sen dess har jag hur som helst följt dom slaviskt i allt som de har gjort. favoritprogrammet är grattis världen såklart, och jag demandar att de gör en andra säsong!

jag måste säga att f&f och deras team har inspirerat mig mycket! främst klippningen, som alltid är så klockren. för några år sen strävade jag efter att klippa mitt material som de gjort. i'm getting there! =)
Findlarn

Registreringsdatum: 10 november 2008

InläggPostat: mån 10 nov 2008 10:07 Svara med citatTill överst på sidan

Hallå allihopa! Very Happy Paul var namnet och jag kommer ifrån Borlänge och är 20 år. Mina intressen är väl kort och gott film och musik.

Hur upptäckte jag dessa härliga grabbar då? Ja....vad jag minns så var det att jag kollade lite smått på den första säsongen av High Chaparall, fast då när jag fastnade riktigt för dom var under 2004 och 100 Höjdare.

Minns det så väl när man satt som klistrad fraför tv:n och kollade...det sorgliga var att man av nån anledning inte bandade så mycket vilket har gjort att man fått söka på nätet efter deras program igen.

Mitt mål i nuläget är just att skaffa ALLA deras program. Vilket inte är så lätt. Sen är det även att sitta och luska ut i vilka program dom gästat i och sådär och även att försöka skaffa dom. och sen även försöka att ha järnkoll på när dom är på TV nästa gång så att man kan banda det själv. Så att man slipper sitta och förtvivlat leta på nätet efter vad det nu var för nått. (Tänker då först och främst på besök i andra program)

Ja det var väl allt jag hade och säga för mig just nu!

Vi hörs väl i forumet hoppas jag! Smile
Användarens profilSkicka personligt meddelandeSkicka e-postMSN Messenger
Helena
Riktigt F&F fan

Registreringsdatum: 19 januari 2009

InläggPostat: mån 19 jan 2009 19:01 Svara med citatTill överst på sidan

Nu gör jag om min presentation här,jag tycker min andra var alldeles för lång och dålig. Jag kan väl säga såhär : Jag hatar verkligen hur jag skriver ibland!

Jag heter Helena och bor i en liten by som heter Stråtjära i Hälsingland. Går just nu i nian och i höst ska jag flytta till Uppsala för att gå på gymnasium.

Jag började kolla på de underbara herrarna hösten 2008 när det var Vem kan slå Filip & Fredrik. Jag hade förstårs vetat vilka de varit före med men det var då jag började kolla på de på allvar. Jag gillade de direkt och jag hejade såklart på de.

Sen blev det andra säsongen av Boston tea party så givetvis kollade jag. Jag gillade det verkligen och klippet Fulla på jobbet vart jag alldeles besatt av. Jag kan det utantill fortfarande även fast jag inte kollar på det så ofta. Där föddes nog min besatthet/stora intresset av de också.

Sen har det fortsatt och jag har träffat de 2 gånger, vilket har var helt magsikt.

Senast ändrad av Helena den sön 28 mar 2010 11:26, ändrad totalt 4 gånger
Användarens profilSkicka personligt meddelandeBesök användarens hemsidaMSN Messenger
Linda

Registreringsdatum: 22 mars 2009

InläggPostat: sön 22 mar 2009 19:19 Svara med citatTill överst på sidan

15 år från Stockholm,
Intresset för Filip & Fredrik började nån gång runt 100 Höjdare säsong 5.

Senast ändrad av Linda den mån 1 jun 2009 15:04, ändrad totalt 2 gånger
victorlindgren
F&F fan

Registreringsdatum: 25 april 2009

InläggPostat: lör 25 apr 2009 23:14 Svara med citatTill överst på sidan

Tjena!

Heter Victor, är 16 år gammal och bor i Halmstad. Kände väl mig helt enkelt tvungen till att regga mig på detta forum då jag diggar FF som fan. Kommer inte ihåg när jag upptäckte F&F, måste väl vart i samband med när man började surfa på youtube och kollade på roliga klipp som Ursäkta röran. Grabbarna har fått mig att skratta sjukt många gånger så jag har legat ned på golvet. Favoritshowerna är nog Grattis Världen och High Chaparall. Har dock inte sett Hela HC, tittade precis klart på avsnittet när grabbarna spelade in en porrfilm. Så jävla störtskönt att de gör narr av Robert Wells! Hade vart jävligt kul att träffa F&F, får väl försöka hänga en del på Riche när jag blir äldre (förutsatt att jag studerar i sthlm).

Söndagsparty pågår ju nu. Helt ok program och jag har överseende med F&F då de inte har kört live så många gånger. Men jag är säker på att programmet blir bättre för varje avsnitt som går, vi håller tummarna!!

peace out / V

Sweydia
Stort F&F fan

Registreringsdatum: 24 mars 2010

InläggPostat: lör 27 mar 2010 20:37 Svara med citatTill överst på sidan

Finns det nåt jag har gemensamt med nån av er...? Jo att jag inte kan få nog av FoF förstås (hoppas att ni andra här inte tröttnat, jag kommer ju in lite sent i leken).

Jag verkar äldst här eftersom jag är ett par år äldre än Fredrik och känner igen mig sååååå väl i allt de säger om uppväxt på 80-talet.

Jag bor och jobbar i Förenade Arabemiraten, är gift med en engelsman och har två barn. Lämnade Sverige 1991.

En kväll för knappt ett år sedan satt jag och slösurfade och knappade in min gamla hemby Skepplanda på Youtube för att se om någon lagt in nåt kul videoklipp, och vad hittade jag? FoF med 100 Höjdare hälsade på hos den skrattande uppfinnaren Lennart Magnusson. De följande tio minuterna förändrade mitt liv och jag blev totalförälskad i FoF. Vinnaren i 100 Höjdare Björn Tådne har också bott i Skepplanda och honom kände jag väl på 80-talet och tyckte redan då att han var Sveriges skönaste människa. Två höjdare från min hemby på 3000 invånare, det säger väl en del...

Jag har nu sett det mesta FoF har gjort (finns Jindraaa här? Dina klipp på Youtube är guld värda!) och tycker bäst om Ett Herrans Liv. FoF är både intelligenta och orädda för att göra bort sig, helt otroligt - det är vad som gör dem unika!
Sandra
Site Admin

Registreringsdatum: 19 februari 2008

InläggPostat: sön 28 mar 2010 08:08 Svara med citatTill överst på sidan

Sweydia skrev:

Jag bor och jobbar i Förenade Arabemiraten, är gift med en engelsman och har två barn. Lämnade Sverige 1991.

Och jag blir genast väldigt nyfiken. Får man fråga hur det kom sig att du flyttade till Förenade Arabemiraten? Jobb?

Välkommen till forumet! Wink
Sweydia
Stort F&F fan

Registreringsdatum: 24 mars 2010

InläggPostat: sön 28 mar 2010 18:43 Svara med citatTill överst på sidan

Sandra skrev:
Sweydia skrev:

Och jag blir genast väldigt nyfiken. Får man fråga hur det kom sig att du flyttade till Förenade Arabemiraten? Jobb?

Välkommen till forumet! Wink

Tack för välkomnandet, det skall bli kul att vara med här!

Jag skall försöka sammanfatta 20 år i sådär fem meningar...

1991 fick jag stipendium för att läsa arabiska i Syrien, där blev jag förälskad i språket och kulturen men hatade det gammaldags svintråkiga institutet jag läste på med stora klasser, tråkiga böcker och gammal uttråkad lärare. "Tänk om jag skulle kunna jobba med undervisning av detta språk men med modernare metoder!" tänkte jag då. Jag blev kvar i olika länder i arabvärlden, mest undervisade jag engelska. 1995 i Tunisien träffade jag min man som kan business och sånt och tio år efter att jag först fick min dröm gick den i uppfyllelse, alltså 2001 startade vi en språkskola där vi undervisar arabiska för utlänningar. www.gapschool.net Nu känns det som att det snart är dags att göra något nytt men vi har inte riktigt bestämt oss för vad.
Visa inlägg nyare än:      
Skapa nytt ämneSvara på ämnet

Hoppa till:   

Nästa ämne
Föregående ämne
Du kan skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet

Det här forumet är skapat hos eCommunity.se.
Skapa ditt eget forum, gratis

Klicka här för att göra forumet reklamfritt